تین کلاینت
تجزیه و تحلیل مزایای تین کلاینت ها

با استفاده از تین کلاینت می‌توان صرفه جویی در هزینه‌های زیر را محقق کرد:

– هزینه‌های اداری کمتر
– هزینه‌های تدارکات کمتر
– هزینه انرژی کمتر (نیروی کمتر مورد نیاز)
– هزینه‌های شبکه کمتر (پهنای باند شبکه کمتر است)
– هزینه های ارتقا کمتر (حداقل وقفه خدمات)

 

تحقیقات Gartner (مقایسه TCO PC با محاسبات مبتنی بر سرور) به نفع تین کلاینت‌ها نتیجه گرفت:

– 79٪ هزینه خرابی کمتر برای هر کاربر
– 16 درصد صرفه جویی در هزینه سرمایه
– 34 درصد کمتر در تعمیر و نگهداری
– 19 درصد کمتر برای کار کردن
– 48 درصد هزینه کلی کمتر

مزایای تین کلاینت

آیا می‌توان از تین کلاینت‌ها به عنوان کامپیوتر شخصی استفاده کرد؟

یکی از تصمیمات کلیدی هنگام انتخاب خرید تین کلاینت این است که آیا می‌تواند سطح عملکردی را که شما با استفاده از رایانه شخصی به آن عادت دارید ارائه دهد یا خیر. تین کلاینت سخت افزار کامپیوتری است که به یک کامپیوتر راه دور معروف به ترمینال سرور متصل است.

تین کلاینت‌ها به کاربران عملکردی مشابه با رایانه شخصی ارائه می‌دهد، با این حال، سرور همه برنامه‌ها و فایل‌ها را ذخیره می‌کند. در اصل تین کلاینت‌ها به عنوان پایانه‌ای برای سرور عمل می کنند.

سرور از سیستم عاملی مانند مایکروسافت ویندوز و زمانی که کاربران با استفاده از تین کلاینت‌ها متصل می‌شوند، استفاده می‌کند. آن‌ها به یک دسکتاپ ویندوز مایکروسافت دسترسی خواهند داشت، بنابراین برای همه مقاصد، ظاهر و احساسی که کاربر روی صفحه نمایش متصل به تین کلاینت‌ها می‌بیند، همان چیزی است که روی نمایشگر کامپیوترهای شخصی می‌بیند.

لوازم جانبی USB

در طول چند سال گذشته، تین کلاینت‌ها، به خصوص در مورد لوازم جانبی USB، ضعیف بوده‌اند. اما تین کلاینت‌های امروزی بسیار بهتر از تین کلاینت‌های قدیمی هستند و از نظر اتصال و مدیریت USB جانبی با رایانه‌های شخصی قابل مقایسه هستند.

قیمت

برای محاسبات سطح ورودی، تین کلاینت ارزان‌تر از کامپیوترهای شخصی است و همچنان می‌تواند سطوح مشابهی از عملکرد را ارائه دهد. تین کلاینت‌های پیشرفته‌تر با سخت افزار بهتر وجود دارند که می‌توانند به اندازه یا بیشتر از رایانه‌های شخصی هزینه داشته باشند و برای انجام کارهای پیشرفته مناسب هستند زیرا سخت افزار مشخصات بهتری از جمله پردازنده هایی دارند که می‌توانند به راحتی با فناوری‌های بارگذاری تین کلاینت کار کنند.

فن‌آوری‌های بارگذاری از مقداری از قدرت پردازش تین کلاینت برای اجرای وظایف از طرف سرورهای پایانه راه دور استفاده می‌کنند، مانند استفاده از پردازنده تین کلاینت برای پخش ویدیوها، در نتیجه آن را از سرورهای راه دور تخلیه می‌کند.

هزینه‌های عملیاتی و پشتیبانی

هنگام پرداختن به هزینه‌های عملیاتی، تین کلاینت ارزش توجه دارد. تین کلاینت‌ها پیچیدگی کمتری نسبت به کامپیوترهای شخصی دارند. دارای قطعات متحرکی مانند دیسک‌های سخت غیر جامد، که دائماً برای بازیابی اطلاعات می‌چرخند و یک فن برای خنک نگه داشتن پردازنده هستند. با وجود سخت افزار کمتر و بدون قطعات متحرک، قابلیت اطمینان تین کلاینت از کامپیوتر شخصی بیشتر است.

تین کلاینت 7010

امنیت

امنیت با تین کلاینت‌ها بهبود می‌یابد زیرا هیچ داده‌ای از برنامه‌هایی که کاربران در فعالیت‌های روزانه خود استفاده می‌کنند در دستگاه ذخیره نمی‌شود. به این معنی که اگر دستگاه تین کلاینت به سرقت رفته باشد، اصلاً اطلاعاتی در دستگاه وجود ندارد، بنابراین مجرم نمی‌تواند منتفع شود. داده‌ها در عوض در سرور پایانه راه دوری که کاربر به آن متصل می‌شود، قرار می‌گیرد.

پشتیبان‌گیری از داده‌ها نیز آسان‌تر است، زیرا در صورت استفاده از کامپیوترهای شخصی، به جای پشتیبان‌گیری از هر رایانه شخصی، تنها از سرورهای راه دور باید نسخه پشتیبان تهیه شود. احتمال گم شدن فایل‌هایی که روی سرورهای راه دور ذخیره می‌شوند کمتر از ذخیره آن‌ها در ماشین‌های محلی است.

All-in-One Thin Clients

تین کلاینت‌های All-In-One شامل تین کلاینت در داخل واحد نمایشگر با ادغام سخت افزار محاسباتی تین کلاینت‌ها با واحد نمایشگر است. این امر باعث صرفه جویی در فضای بیشتری می‌شود، زیرا تنها فضایی برای مانیتور مورد نیاز است.

نقطه ضعف All in One thin client این است که اگر سخت افزار دچار مشکل شود، اجزای آل این وان را نمی‌توان به آسانی مانند یک دستگاه تین کلاینت جداگانه تعویض کرد.

نتیجه

فناوری تین کلاینت‌ها به یکی از محبوب‌ترین و مبتکرانه‌ترین روش‌های محاسباتی تبدیل شده است که بسیاری از مردم به آن توجه کرده‌اند. امنیت دستگاه، ذخیره سازی و اپلیکیشن ترکیبی از ویژگی‌هایی است که این نرم افزار را به یک برنده واقعی تبدیل می‌کند. تین کلاینت‌ها جایگزینی عالی برای دسکتاپ‌های معمولی هستند.

نصب ویندوز روی تینکلاینت، دانلود نرم افزار تینکلاینت، ویندوز مخصوص thinclient، راه اندازی زیروکلاینت، Thin Client چیست، آموزش نصب کلاینت، راهنمای خرید تینکلاینت، بهترین تینکلاینت، راهنمای خرید تینکلاینت، نصب ویندوز روی تینکلاینت، تفاوت تینکلاینت و مینی پی سی، راهنمای خرید تینکلاینت، فروش مینی کامپیوتر صنعتی، قطعات تینکلاینت، راهنمای خرید مینی کیس استوک، قیمت مینی کامپیوتر اچ پی، نصب ویندوز روی تینکلاینت، دانلود نرم افزار تینکلاینت، ویندوز مخصوص تینکلاینت، راه اندازی زیروکلاینت