مینی کامپیوترها
گران ترین و ارزان قیمت‌‌ترین مینی کامپیوترها

مینی کامپیوتر‌ها تکنولوژی‌ای جدید و جادویی هستند. جدید و به روز بودن را در همه جزئیات مینی کامپیوترها می‌توانید مشاهده کنید. اندازه کامپیوترهای کوچک، نسبت به کامپیوترهای معمولی و کیس‌ها تفاوت‌های زیادی دارند. این تفاوت را با مقایسه‌ای در اندازه‌های ظاهری‌شان متوجه می‌شوید.

کامپیوترهای کوچک در ابعاد و اندازه یک کتاب هستند و این شگفت انگیز است. در صورتی که کامپیوترهای معمولی و کیس‌ها، اندازه‌ای بسیار بزرگ‌تر دارند و مقوله مهم جاگیری و اشغال فضای کم آن‌هاست. در صورتی که کیس‌های معمولی فضای زیادی را در محیط کاریتان اشغال می‌کند. اما مینی کامپیوترها را در پشت مانیتور، زیر میز، روی دیوار و غیره می‌توان به راحتی جای‌گذاری کرد.

از دیگر تفاوت‌های مینی کامپیوترها و کیس‌های معمولی، در فن لس بودن‌شان است. قابلیت فن لس بودن مینی کامپیوترها از دیگر مزیت‌های این کامپیوترهای کوچک است. یعنی شما دیگر شاهد سروصدای کیس‌ها  نخواهید بود. مزیت فن لس بودن در مینی کامپیوترها باعث شده که دیگر قطعات آن‌ها مانند کیس‌ها، دچار خرابی نشوند. در نتیجه این موضوع مینی کامپیوترها طول عمری بیشتر از کامپیوترها و کیس‌های معمولی خواهند داشت. از دیگر مزیت‌های فن لس بودن، این است که مینی کامپیوترها مانند کیس‌ها دیگر گرد و خاکی نمی‌گیرند.

عمر مینی کامپیوترها دو برابر عمر کیس‌ها است. طوری که در مقایسه با کیس‌ها به این صورت است که عمر مفید کیس‌ها شش سال اما عمر مفید در مینی کامپیوترها دوازده سال است. و این خود تاییدی بر کاربردی بودن مینی کامپیوترهاست.

در نتیجه سخن بی حسابی نیست که اگر به مینی کامپیوترها تکنولوژی جادویی بگوییم. زیرا کارکرد بیشتر، طول عمر و سرعت بسیار بالاتری نسبت به کیس‌ها دارند.

برق مصرفی نیز در مینی کامپیوترها، بسیار کمتر است. برق مصرفی در مینی کامپیوترها 12 وات است در حالی که مصرف برق در کیس‌ها 500 وات است.

قیمت مینی کامپیوتر

قیمت‌ در مینی کامپیوترها شامل رنج‌های متفاوتی است. زیرا با مراجعه به سایت جهانی و معتبر بنچ مارک، و با مقایسه‌ای بین پردازش‌ مینی کامپیوترهای متفاوت به راحتی می‌توان به تفاوت‌های بین آن‌ها پی برد. این تفاوت در پردازش مینی کامپیوترها، باعث تفاوت در سرعت و قدرت بین آن‌ها می‌شود. و در نتیجه، این تفاوت‌های قیمت‌ در مینی کامپیوترها برایمان کاملا توجیه می‌شوند.

گران‌ترین مینی کامپیوتر؟!

شاید این سوال برایتان مطرح شود که گران‌ترین mini computer، چه مینی کامپیوتریست و شامل چه مشخصاتیست؟

از گران‌ترین مینی کامپیوترها می‌توان به مینی سروری از کمپانی اچ پی به نام سرور TM200 اشاره کرد. این سرور کوچک نیز در 2 مدل مختلف عرضه شده است.

  1. مینی سرور اچ پی  TM200 Enterprise :

دارای پردازنده اینتل زئون و 8 هسته ای D-1537 است . فرکانس آن 2.30 گیگا هرتز و حافظه کش آن نیز 12 مگابایت است. رم قابل پشتیبانی آن از نوع DDR4 است و تا 64 گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی این مینی سرور SATA M.2 NVMe و SATA SSD و SATA HDD است. این مینی سرور با قیمت 10990000 تومان عرضه می‌شود. همچنین بنچ مارک آن 7176 است.

مینی سرور تی ام 200

دارای پردازنده اینتل زئون 4 هسته ای D-1518 است. فرکانس آن 2.20 گیگاهرتز است. حافظه کش نیز 6 مگابایت است. رم در این مینی سرور از نوع DDR4 و حافظه رم آن نیز تا 64 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی این سرور کوچک SATA M.2 NVMe و SATA SSD و SATA HDD است. این مینی سرور اچ پی با قیمت 8990000 تومان عرضه می‌شود. و بنچ مارک آن نیز 4784 می‎‌باشد.

ارزان‌ترین مینی کامپیوتر؟!

در بحث قیمت‌ مینی کامپیوترها، سوالی که پیش می‌آید این است که ارزان‌ترین mini computer چه دستگاهیست و شامل چه مشخصاتی است؟

 ارزان‌ قیمت‌ترین مینی کامپیوتر، Dell Wyse C90L است. این کامپیوتر کوچک، مشخصاتی به این شرح دارد: دارای پردازنده VIA C7 است. فرکانس پردازنده نیز 1 گیگاهرتز است. رم این کامپیوتر کوچک DDR2 است. تا 1 گیگابایت نیز پشتیبانی دارد. حافظه داخلی Dell Wyse C90L نیز از نوع SSD است. این دستگاه با قیمت 2190000 عرضه می‌شود. بنچ مارک این کامپیوتر کوچک، 112 است.

با نگاهی گذرا، به قیمت‌ مینی کامپیوترها متوجه می‌شویم که این تفاوت قیمت ناشی از تفاوت پردازش و حافظه است. این تفاوت را در این مقاله در دو مینی کامپیوتر برای شما بیان کردیم. در نتیجه، منطق حکم می‌کند که با کاربری مدنظرمان، مینی کامپیوتر را انتخاب کنیم.

یعنی اگر کاربری، ساده و ابتدایی داشته باشید بهترین گزینه Dell Wyse C90L است.

ولیکن اگر کاربری سنگین باشد بهتر است سراغ مینی کامپیوتر Dell Wyse 5060 بروید. این کامپیوتر کوچک با بنچ مارک 1839، و با قیمت 6390000 تومان عرضه می‌شود. Dell Wyse 5060 برای امور شرکتی یا آفیس مناسب است.

تین کلاینت 5060

مینی کامپیوتر دیگری که برای پردازش‌های سنگین و امور گرافیکی مناسب می‌باشد Dell Wyse 5070 است. زیرا این کامپیوتر کوچک به کارت گرافیک نیاز دارد. در نتیجه بهترین پیشنهاد برای شما مینی کامپیوتر Dell Wyse 5070 است.

در نتیجه، تفاوت قیمت‌ مینی کامپیوترها‌ و نوع انتخاب شما بستگی به کاربری شما دارد.

برای دیدن سایر تین کلاینت‌ها و مینی کامپیوترها، قیمت به روز و مشخصات آن‌ها به لینک زیر مراجعه کنید:

https://b2n.ir/s90566

و همچنین برای بازدید از زیروکلاینت‌ها، قیمت و مشخصات به روزشان به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://b2n.ir/s95559

بهترین مینی کیس ها، خرید اقساطی مینی کیس، مینی کامپیوتر چیست، مینی کیس دیجی کالا، مینی کامپیوتر hp، قیمت mini computer HP، مینی کامپیوتر برای بازی، مینی کامپیوتر اینتل، مینی کامپیوتر ایسوس، خرید مینی پی سی، کامپیوتر کوچک ایسوس مدل ts10 b153d ، کامپیوتر جیبی ایسوس، کامپیوتر کوچک ایسوس چیست، ارزان ترین کامپیوتر دیجی کالا، کامپیوتر کوچک ارزان، مینی پی سی hp ، بهترین mini computer، خرید مینی پی سی، مینی پی سی اینتل