کامپیوتر کوچک
کامپیوترهای کوچک کدامند؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی ما شاهد تولید انواع کامپیوترها با قابلیت‌ها و کاربردهای بسیار زیاد هستیم. کامپیوتر کوچک یا همان مینی پی سی، یکی از انواع کامپیوترها است که تمام قابلیت کامپیوترهای قدیمی را دارد.

کامپیوتر کوچک چیست؟

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی ابعاد بسیار کوچکی دارد و فضای بسیار کمی را اشغال می کند و با حذف کیس‌ها فضای بیشتری را در اختیار کاربر می گذارد. کامپیوترهای کوچک مصرف برق کمتری نسبت به کامپیوترهای قدیمی دارند.

در نتیجه خرابی کمتر مقرون به صرفه تر هستند. در کمتر از 5 دقیقه می توانید یک مینی کامپیوتر را راه‌ا‌ندازی کنید. به دلیل حافظه پر سرعت SSD و حافظه M2، وجود پورت‌های متعدد و پشتیبانی از چند مانیتور، مینی کامپیوترها کارایی بالایی دارند.

کامپیوتر کوچک
کامپیوتر کوچک

انواع کامپیوترهای کوچک

کامپیوترهای کوچک در دو مدل نیمه آماده و کامل، با قابلیت‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند که در ادامه این مدل‌ها را معرفی می‌کنیم.

1- مدل نیمه آماده

مدل نیمه آماده همانطور که از نامش مشخص است به صورت نیمه آماده است و می توانیم آن را با توجه به نیاز کاربر ارتقا دهیم. در این نوع می‌توانیم هارد دیسک، حافظه و حتی CPU را مطابق با نیازهای کاربر تغییر دهیم.

2- مدل کامل

در کامپیوترهای کامل یا فول، دیگر نمی توانیم سیستم خود را ارتقا دهیم زیرا همه چیز به صورت کامل در اختیار ما قرار گرفته است. این مدل از رایانه‌ها، با همان خصوصیاتی که تولید کننده برای سخت افزار آن در نظر گرفته است، در بازار عرضه می‌شوند. کامپیوتر کوچک کامل، بیشتر برای افرادی که تنها به دنبال خرید سیستمی هستند که بلافاصله آن را راه اندازی کنند مناسب هست.

مینی کامپیوتر

مزایای کامپیوتر کوچک

کامپیوترهای کوچک دارای مزایای بسیار زیادی نیز هستند که این مزایا به شرح زیر است.

1- ابعاد کوچک و قابلیت قرارگیری در پشت مانیتور، روی میز و داخل کشوی میز

2- دارای سخت افزاری با قدرت بالا

3- دارا بودن پورت‌های متعدد

4- پشتیبانی از چند مانیتور به صورت همزمان

5- سازگاری کامل و عمر مفید بسیار بالای قطعات

6- قابلیت کار به صورت ۲۴ ساعت و دائم

7- صدای بسیار کم و بدنه مقاوم

8- خرابی کمتر به دلیل تولید حرارت کمتر

کمپانی‌های معتبری کامپیوترهای کوچک را تولید می‌کنند. از جمله این کمپانی‌ها عبارتند از: کمپانی دل و اچ پی و…با توجه به نوع کاربری و مشخصات دستگاه می توانید کامپیوتر کوچک خود را خریداری کنید.