بدافزارها
روش‌هایی آسان برای مقابله با بدافزارها

هیچ یک از ما در برابر نقض یا نشت داده‌ها مصون نیستیم، اما خوشبختانه، چند قانون ساده وجود دارد که می‌توانید برای ایمن سازی رایانه خود انجام دهید.

همه ما حداقل یک بار در زندگی خود در معرض ویروس های کامپیوتری قرار گرفته ایم. برای استفاده حداکثری از رایانه خود، داده های خود را هک کرده و رایانه شخصی خود را ذخیره کنید.

در دنیای مدرن، جرایم دیجیتال دیگر غیر معمول نیست، مجرمان نه تنها گاوصندوق شما را می دزدند، بلکه داده های دیجیتال شما را نیز جستجو می کنند. در این صورت اکثر کاربران اینترنتی که از این مسائل مطلع هستند، در مورد امنیت و حفاظت از رایانه خود هستند. .

با پیشرفت فناوری رایانه، تعداد ویروس های رایانه ای در حال افزایش است. از بی ضررترین تا آنهایی که می توانند داده های شما را هک کنند و حتی به کامپیوتر شما آسیب برسانند. بنابراین هر روز نیاز به ایجاد برنامه های کاربردی یا سرویس های امنیتی ویژه برای محافظت از امنیت دستگاه شما وجود دارد.

بدافزار

رایانه‌ها: بهترین راه‌های رایگان برای دسترسی به اطلاعات

مهمترین چیز این است که مشکلات امنیت سایبری به راحتی قابل حل نیست. هیچ یک از ما در برابر نقض یا نشت داده‌ها مصون نیستیم، اما خوشبختانه، چند قانون ساده وجود دارد که می‌توانید برای ایمن سازی رایانه خود انجام دهید.

نرم افزار خود را به طور منظم به روز کنید

این یکی از رایج ترین انواع چرخه‌های کامپیوتری است که برای اسکن و خاموش کردن رایانه‌های شما استفاده می شود. آیا مطمئن هستید که می خواهید این مورد را حذف کنید یا به روز رسانی برای هکرها دارید؟ پاسخ واقعا ساده است: بیشتر مجرمان سایبری از نرم افزار و به روز رسانی‌های شما برای دریافت امضای شما استفاده می‌کنند. در دنیای مدرن شما نمی‌توانید یک ایستگاه کاری دستی داشته باشید، مدرن ترین سیستم عامل‌ها به طور خودکار این کار را انجام می دهند.، همچنین می‌توانید از یک ابزار اضافی استفاده کنید، حتی اگر به روز رسانی داشته باشید.

از رمزهای عبور پیچیده استفاده کنید

اگر شما فردی هستید که به طور مداوم رمز عبور یکسانی را برای همه وب سایت ها انتخاب می کنید. اکنون باید این کار را متوقف کنید، هر چه پیدا کردن رمز عبور آسان تر باشد، هکرها می‌توانند به راحتی صفحه رسانه‌های اجتماعی یا فضای ذخیره سازی ابری شما را هک کنند، استفاده از رمزهای عبور ساده دیر یا زود منجر به درز اطلاعات می شود. از رمزهای عبور پیچیده تر استفاده کنید، رمزهای عبور پیچیده ترکیبی از کلماتی هستند که حدس زدن آن‌ها دشوار است و هرگز نباید نام و تاریخ تولد خود را در رمز عبور قرار دهید، ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما یک رمز عبور پیچیده واقعا می تواند از اطلاعات محرمانه شما محافظت کند.

به طور منظم از داده‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید

پشتیبان گیری به محض انجام فرآیند انجام می‌شود، بدون اینکه داده‌های یک رسانه روی رسانه بازنویسی شود. واقعیت این است که فایل های شما نباید به طور تصادفی پیکربندی شوند، زیرا یک ویروس می تواند به سیستم شما دسترسی پیدا کند. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، تنظیمات امنیتی مناسب را بیابید، روی الگوی خارجی بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید، حتی اگر فوراً از رایانه محافظتی استفاده می‌کنید، پشتیبان گیری را حداقل هفته ای یک بار انجام دهید.

ایمیل Spam را باز نکنید.

اکثر کاربران رایانه با اطمینان می‌دانند که ایمیل‌های اسپم نامطلوب هستند، زیرا اکثر برنامه‌های مخرب از چنین ایمیل‌هایی می‌آیند. متأسفانه، گاهی اوقات حتی سرویس‌های امنیتی نمی‌توانند از داده‌های حساس شما در برابر تأثیرات منفی هرزنامه محافظت کنند؛ شما هرگز نمی‌دانید چه اتفاقی می افتد. پس از باز کردن لیست ایمیل بعدی، هرگز پیوندهای مشکوک را دنبال نکنید. حتی اگر آن‌ها از دوستان شما باشند، زیرا می توانند شما را در معرض هک قرار دهند.

روش‌های کم هزینه برای بهبود امنیت سایبری شما.

گذشته از نکات شگفت‌انگیز، می‌توانید از خدمات امنیتی نیز استفاده کنید که ممکن است رایگان نباشند، در بیشتر موارد واقعاً گران نیستند اما امنیت بالایی را برای شما فراهم می‌کنند

بدافزار

از فایروال استفاده کنید.

فایروال نرم افزار ویژه ای است که برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای نفوذ به شبکه شما و به دست آوردن اطلاعات محرمانه طراحی شده است. فایروال به عنوان یک مانع بین شبکه خانگی شما و برخی از شبکه‌های غیرقابل اعتماد عمل می کند که می تواند به شما در استفاده از امنیت سایبری کمک کند. بدون اغراق می توان گفت که در بین تمامی ابزارهای امنیتی، فایروال یکی از موثرترین روش های حفاظت است. این برنامه ها بسیار متنوع هستند، مخصوصاً برنامه های رایگان، اما می توانید تعداد آنها را افزایش دهید.

آنتی ویروس را فراموش نکنید

آنتی ویروس یکی از معتبرترین شرکت‌های امنیتی است که از سیستم شما استفاده می کند، فایل های داده را دانلود می کند و اطلاعات رایانه شخصی شما را برای ویروس ها و سایر مجرمان سایبری اسکن می کند. متأسفانه اکثر کاربران از چنین برنامه های مفید و به همراه آنها امنیت رایانه غافل می شوند.

منبع: https://tinyurl.com/2p8w3cdp

https://cutt.ly/PY74GuN

https://bit.ly/3yGqPPB

انواع ابزارهای به خطر انداختن کاربران فضای مجازی و راه های مقابله با آن، ابزار های وب دو را نام ببرید، اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی رشته کامپیوتر، خطرات دوستان مجازی، سایر ابزارهای وب دو را در جدول تکمیل کرده و میزان و نحوه استفاده خود از انها را بیان نمایید، وب۲ چیست، ویژگی های وب 2