vmware و مجازی‌سازی
تاریخچه پیدایش VMware

شاید برای شما هم جالب باشد که داستان پیداش و تولد VMware و مجازی‌سازی را بدانید، در این مقاله از سری مقالات ریز پی‌سی قصد داریم گریزی کوتاه بر آن داشته باشیم:

داستان پیدایش VMware

خانم Diane Greene در Palo Alto کالیفرنیا در تاریخ 10 februrary سال 1998 در واحد تحقیقات برای اولین بار به دنبال راهی برای آسان کردن محاسبات برآمد، که اقدام به تأسیس کمپانی VMWARE را نمود. خانم Diane Greene در پایان سال 1998 توانست در این کمپانی 20 نفر را داشته باشد.

در سال 1999 کمپانی VMware به دنبال شعار “محصول اول آزادی را به ارمغان می آورد” رو به توسعه قدم برداشت و اولین محصول خود را ارائه داد. این محصول با نام WORKSTATION 1.0 و به‌صورت دمو در سال 1999 ارائه شد. این کمپانی بعد از ارائه دمو خود در ژورنال معتبر WALL STREET بیان داشت: “VMware آزادانه محیط دلخواه دسکتاپ شما را فراهم می‌کند.” برنامه نویسان در سراسر دنیا بسیار راضی بودند، زیرا برای کاربران این امکان را فراهم می‌کرد تا چندین سیستم عامل را بر روی کامپیوتر شخصی خود داشته باشند.

درآمد حاصل این کمپانی از فروش نسخ اول خود به 2260 دانشگاه 1 میلیون دلار بوده است.

در سال 2002 کمپانی VMware هایپروایزر ESX SERVER 1.5 را برای اولین بار ارائه داد. کمپانی VMware بیان داشته که با هایپروایزر توان تحکیم چند سرور را بر روی دستگاه‌های فیزیکی کمتری را امکان‌پذیر نموده است. هایپروایزر توانسته است عملکرد و ارتباط مستقیم ادمین‌ها با چندین سرور را بهبود و علاوه بر آن هزینه‌های سازمان‌ها را کاهش دهد.

تاریخچه VMware

اولین ثبت اختراع VMware

کمپانی VMware در سال 2002 در 28 ماه May اولین اختراع متد مجازی‌سازی را با کد 6397242# در IEEE منتشر نمود و مخترعین این موضوع Scott Devine, Edouard Bugnion, Mendel Rosenblum شناخته شده اند.

کمپانی Vmware برای اولین بار Vmotion را معرفی نموده که به کاربران اجازه انتقال قسمت‌هایی از حجم کار را در حالی که برنامه در حال انجام بوده را از یک سرور به سرور دیگر می‌دهد. امروزه انتقال ماشین‌های مجازی یکی از حائز اهمیت‌ترین مسائل روز دنیا شده است.

vCenter Server یک پلتفرم مدیریت مرکزی بوده که سبب ساده‌سازی و توسعه اتوماسیون ابزارهای مجازی‌سازی شده و دید گسترده‌تر و کنترل بهتر IT را فراهم می‌کند.

سرانجام این کمپانی در سال 2004 در 9 ژانویه به ارزش 635 میلیون دلار به کمپانی EMC واگذار شد.

تاریخچه VMware