5G
آینده دستگاه‌های تلفن همراه فوق سریع 5G و شارژ بی‌سیم

نظرسنجی مولکس از نصب‌کنندگان و تامین کنندگان دستگاه‌های تلفن همراه نشان می‌دهد که عملکرد 5G  و شارژ بی‌سیم با سرعت بالا بزرگترین چالش آن‌ها است.



بر اساس نظرسنجی از تولید کنندگان و تأمین کنندگان دستگاه‌های تلفن همراه، اتصال بی‌سیم با سرعت بالا و عملکرد تلفن همراه دشوارترین چالش است. این نظرسنجی جهانی که به سفارش Molex انجام شده‌است، به بررسی روندها و فناوری‌های برتر در صنعت دستگاه‌های تلفن همراه در پنج سال آینده می‌پردازد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که عوامل شکل، ویژگی‌های مخرب و نوآوری‌ها بر طراحی آینده تلفن‌های هوشمند، پوشیدنی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تلفن همراه تأثیر می‌گذارد.

این گزارش، آینده دستگاه‌های تلفن همراه، که توسط  Dimensional Research  در ژوئیه 2021 انجام شد ، از 207 شرکت کننده واجد شرایط، شامل مهندسی، خرید، محصول، RD ، زنجیره تامین، نوآوری یا نقش استراتژی مورد نظرسنجی قرار گرفت. از آن‌ها خواسته شد تا ویژگی‌های دستگاه‌های تلفن همراه آینده و موانع اجرای آن‌ها را شناسایی کنند.

از آن‌ها خواسته شد تا ویژگی‌های دستگاه‌های تلفن همراه آینده و موانع اجرای آن‌ها را شناسایی کنند.

یافته‌های کلیدی

68 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مصرف کنندگان دستگاه‌های هوشمند بیشتری تا سال 2026 خواهند داشت
90  درصد انتظار دارند عوامل شکل با تغییر موارد استفاده تغییر کنند.
77 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که این گوشی تاشو به عنوان عامل اصلی گوشی‌های هوشمند تولید شده در سال 2026 تبدیل می‌شود.
نوآوری در اتصال داده، شارژ بی‌سیم و دوربین‌ها رایج خواهد شد.

هنگامی که از آن‌ها خواسته شد تا پنج مورد از جدیدترین یا مخرب‌ترین ویژگی‌های استاندارد دستگاه تلفن همراه تولید شده در سال 2026 را نام ببرند، قابلیت شارژ خودکار (37٪) و نمایشگرهای هولوگرافیک یا فرافکنی (36٪) مورد انتظارترین ویژگی‌ها بود و پس از آن به طور کامل قابل بازیافت بودن (32) ، بدون نمایشگرهای شکست (29) و دستگاه‌های تاشو (29) بود وسایر ویژگی‌های قابل توجه شامل دوربین‌های بازشو، حسگرهای زیستی سلامت، دستگاه‌های قابل چرخش و جداسازی دستگاه و صفحه نمایش است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم پاسخ دهندگان انتظار دارند تقاضا برای پوشیدنی‌های جدید افزایش یابد. از جمله لباس‌های هوشمند (40) ، عینک (33) ، گوشی (29) و ساعت (29). به گفته 68 درصد از پاسخ دهندگان، مصرف کنندگان معمولی احتمالاً تا سال 2026 دستگاه‌های تخصصی بیشتری خواهند داشت. در حالی که 64 درصد معتقدند گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های یکپارچه نیاز به تبلت را به حداقل می‌رسانند یا جایگزین می‌کنند.

پنج ویژگی اصلی که بیشترین نوآوری را در دستگاه‌های تلفن همراه تولید شده در سال 2026 ایجاد کرده‌اند، به گفته پاسخ دهندگان، اتصال داده (42) ، شارژ بی سیم (36) ، دوربین (33) ، اتصال Wi Fi (28) است. علاوه بر این، 82 درصد از پاسخ دهندگان انتظار دارند مصرف کنندگان از مزایای قابل توجهی از دستگاه‌های تلفن همراه مجهز به 5G  تا سال 2026 استفاده کنند.

5G

با این حال، تنها 14درصد معتقدند که همه تلفن‌های هوشمند به 5G  مجهز خواهند بود و 64 درصد معتقدند که بیش از سه چهارم تلفن‌های هوشمند از آن استفاده خواهند کرد.

فن آوری‌های برتر که انتظار می‌رود اختلال در تولید دستگاه‌های تلفن همراه ایجاد کند شامل 5G  یا فوق سریع (42٪) ، شارژ بی سیم دو طرفه (30٪) ، راهنمای موج نوری برای عینک‌های هوشمند (30٪) ، دوربین‌هایی با سطح نوری ویفر ( 29 درصد) ، اجزای مقیاس نانو یا مقیاس خرد (26 درصد) و باتری‌های حالت جامد (26 درصد). سایر اختلالات فناوری ذکر شده شامل میکروLED ها و هاپتیک‌ها (محرک‌های پیزو) هستند.

با این وجود، سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه و تامین کنندگان آن‌ها با چالش‌های متعددی روبرو هستند. نود و شش درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که چالش‌های فناوری باعث کاهش سرعت ارائه نوآوری در تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های تلفن همراه می‌شود.

گوشی 5G

به گفته شرکت کنندگان در این نظرسنجی ، مشکل ترین راه حل‌ها عبارتند از عملکرد شبکه 5G  (37٪) ، شارژ بی سیم با سرعت بالا (37٪) ، عمر باتری (36٪) ، پایداری (35٪) و ناتوانی در تولید اجزای کوچک در مقیاس میکرو یا نانو. (27)

دیگر چالش‌های پیش رو

چالش دیگر عوامل فرم (اندازه صفحه ، شکل و غیره) است که انتظار می‌رود طی پنج سال آینده تکامل یابد. در حالی که 90 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که دستگاه‌های تلفن همراه دارای فاکتورهای مختلف هستند، اما در مورد تغییرات اتفاق نظر وجود ندارد. آن‌ها بین تجربه کاربری متفاوت (عینک، ساعت یا سایر وسایل پوشیدنی)، شکل متفاوت اما تجربه کاربری مشابه یا کمی متفاوت (بزرگتر یا کوچکتر) تقسیم می‌شوند.

وقتی از بزرگترین مانع نوآوری در فناوری تلفن‌های هوشمند پرسیده شد، 93 درصد از پاسخ دهندگان گزارش می‌دهند که انتظارات فناوری، مشتری یا قیمت موانع را ایجاد می‌کند. به گفته 38 درصد از پاسخ دهندگان، انتظارات قیمت مصرف کننده از افزودن قابلیت‌های بیشتر OEM ها جلوگیری می‌کند، در حالی که 32 درصد معتقدند که مشتریان در حال حاضر راضی هستند و تقاضای نوآوری ندارند و 23 درصد نیز گفته‌اند که فناوری به اندازه کافی پیشرفته نیست تا ویژگی‌های مورد نیاز مشتریان را فعال کند.

Molex  قبلاً نظرسنجی درباره آینده خودروها را سفارش داده بود. این نظرسنجی جهانی بر روندها و فناوری‌های برتر تأثیرگذار بر استراتژی‌ها و تصمیمات تجاری “ماشین آینده” متمرکز شد.