ذخیره ساز
آنچه که باید درباره شبکه ذخیره‌سازی (SAN) بدانید

شبکه ذخیره‌سازی (SAN) یک شبکه با سرعت بالا است که دسترسی چندین سرور به مجموعه‌های ذخیره‌سازی مشترک و سطح بلوک را فراهم می کند.

چه کسی از SAN Storage استفاده می‌کند؟

سازمان‌ها در همه اندازه‌ها از شبکه ذخیره‌سازی (SAN) برای افزایش نرخ استفاده از ذخیره‌سازی (به عنوان مثال دسترسی چندین میزبان به دستگاه‌های ذخیره‌سازی)، بهبود عملکرد و در دسترس بودن برنامه و افزایش قابلیت‌های امنیت و حفاظت از داده‌ها استفاده می‌کنند. با ارائه دستگاه‌های ذخیره‌سازی به میزبان‌ها به گونه‌ای که به نظر می‌رسد آن‌ها به صورت محلی به هم متصل شده‌اند، شبکه ذخیره‌سازی (SAN) نیز ارائه فضای ذخیره‌سازی به کاربران را تسهیل می‌کنند.

شبکه‌های ذخیره‌سازی (SAN)
شبکه‌های ذخیره‌سازی (SAN)

ذخیره‌سازی متصل به شبکه ذخیره داده‌ها

Dell Technologies راهکارهای ذخیره‌سازی ترکیبی را برای به حداقل رساندن بار تیم‌های فناوری اطلاعات و کاهش هزینه و پیچیدگی مدیریت داده‌ها ارائه می‌دهد.

چرا باید SAN Storage را در نظر بگیرم؟

شبکه ذخیره‌سازی (SAN) با ارائه سطح بلوک، دسترسی سریع شبکه به فضای ذخیره‌سازی برای چندین میزبان کار می‌کنند. با اتصال میزبان‌، سوئیچ‌، کنترل کننده و ذخیره‌سازی و استفاده از انواع پروتکل‌های ارتباطی با سرعت بالا و قابلیت اطمینان بالا، شبکه ذخیره‌سازی (SAN) می‌توانند جزایر قبلی ذخیره سازی را ادغام کنند.

شبکه ذخیره سازی برای سرورهای  hp کاربرد دارد.

مزایای ذخیره‌سازی SAN

1- شبکه ذخیره‌سازی (SAN) راه‌حل‌های ذخیره سازی بسیار قابل اعتماد و مقیاس پذیر در سطح بلوک را ارائه می‌دهند که توسط بسیاری از میزبان‍‌ها قابل دسترسی است.

2- افزایش نرخ استفاده از فضای ذخیره‌سازی اغلب هزینه ذخیره‌سازی مالکیت را کاهش می‌دهد، در حالی که چندین ویژگی امنیتی و قابلیت اطمینان از داده‌های مهم ماموریت همیشه محافظت و در دسترس است. این ویژگی‌های کلاس سازمانی، شبکه ذخیره‌سازی (SAN) را به عنوان راه‌حل ذخیره‌سازی انتخابی برای سازمان های داده محور امروزه تبدیل می کند.

3- حذف تنگناهای پهنای باند مرتبط با ذخیره‌سازی سرور مبتنی بر LAN

4- هیچ محدودیت مقیاس پذیری توسط پیاده‌سازی های مبتنی بر گذرگاه SCSI اعمال نمی‌شود.
5- تحمل عیب بیشتر
6- مدیریت ذخیره‌سازی متمرکز
7- پشتیبان‌گیری سریعتر
8- فایل سیستم‌های جهانی
9- انتقال سریع داده‌ها
10- تحمل خطا

شبکه ذخیره‌سازی(SAN)

شرکت‌ها از SANهای مجازی برای:

1- جمع آوری دیسک های داخلی برای محیط سرور مجازی.
2- شبکه های ذخیره سازی آن‌ها را در مراکز داده واقع در فاصله کلان شهرها گسترش دهید.

3- همزمان داده‌ها را بین دو سایت از نظر جغرافیایی جداگانه تکثیر می‌کند تا یک هدف نقطه بازیابی (RPO) چند دقیقه‌ای ارائه شود.
4- تنظیم بر اساس خط مشی های VM و تهیه خودکار.

5- ایجاد مراکز داده تعریف شده با نرم افزار که بر روی سرویس‌های ذخیره‌سازی و مدیریت پیش فرض در ابرهای مختلف عمومی تمرکز می‌کنند تا تجربه سازگاری بیشتری داشته باشند.