نحوه بازیابی ویدئو از فایل های خراب و رایانه های خراب
بازیابی فایل ویدئویی
بازیابی فایل ویدئویی

مقدمه

دلایل زیادی وجود دارد که فایل های ویدئویی در رایانه از بین می روند. ممکن است کاربر به طور تصادفی این فایل های ویدئویی را حذف کرده و سپس سطل بازیافت را خالی کند. هارد داخلی یا رسانه ذخیره سازی خارجی آنها ممکن است به دلیل قالب بندی نامناسب، خطاهای پارتیشن، از دست دادن قدرت یا حمله ویروس خراب شده باشد. یا شاید خود کامپیوتر خراب شده باشد.

در گذشته چنین کاربران نگون بختی مجبور بودند برای یافتن این پرونده ها، متخصصان بازیابی فایل حرفه ای را استخدام کرده و هزینه زیادی برای این سرویس بپردازند. اما امروز به لطف نرم افزار Wondershare’s Recoverit، می توانند خودشان این فایل ها را جستجو کرده و بازیابی کنند. با قیمتی که برای همه مناسب است.

Recoverit چیست؟

Wondershare’s Recoverit v10.0 که در دو نسخه مک و ویندوز موجود است، نرم افزاری است که به کاربران در بازیابی انواع فایل های ویدئویی گم شده در رایانه ها و رسانه های خارجی خود، از جمله کلیدهای USB و درایوهای قابل تعویض SSD کمک می کند.

بارگیری “آزمایش قبل از خرید” تا 100 مگابایت اطلاعات از دست رفته را به صورت رایگان بازیابی می کند. Wondershare همچنین برنامه های پرداخت ماهانه با طیف وسیعی از قابلیت ها را ارائه می دهد، برنامه پیشرفته با 79.95 $ در ماه از بازیابی پیشرفته ویدئو و تعمیر فایل های ویدئویی خراب پشتیبانی می کند.

شامل فایل های ویدئویی با بالاترین وضوح و بزرگترین اندازه فایل مانند HD ، Ultra HD ، 4K و 8K است. سپس فایل های بازیابی شده در هر رایانه و رسانه ای که کاربر مشخص کرده است ذخیره می شود.

با این حال بهترین بخش Recoverit این نیست که منتظر یک متخصص شخص ثالث باشید تا مشکل ویدیوی از دست رفته را برطرف کند، و نه هزینه های سنگین مشاوره ای که معمولاً با این سرویس همراه است.

با استفاده از Recoverit، یک کاربر رایانه معمولی می تواند فایل های ویدئویی گم شده خود را درست در محل خود یا  در هر نقطه از جهان پیدا کرده و رفع کند. و آنها می توانند این کار را با قیمت های پایین و قابل پیش بینی انجام دهند.

نحوه کار Recoverit

فرآیند Recoverit با بارگیری این نرم افزار رایگان از وب شروع می شود. پس از بارگیری، کاربر به سادگی Recoverit را نصب کرده و با انتخاب یکی از گزینه های آسان برای پیگیری ارائه شده در صفحه اصلی Recoverit، روند بازیابی فایل ویدئویی را آغاز می کند.

آنها شامل مکانهایی برای جستجو برای پرونده های مفقود شده ، به علاوه سه گزینه بازیابی پیشرفته می شوند: بازیابی از رایانه خراب (شامل ایجاد دیسک قابل بوت برای زنده کردن رایانه برای فعال کردن بازیابی فایل)، تعمیر ویدئو و بازیابی پیشرفته ویدئو.

برای حرفه ای های ویدئویی ، بازیابی ویدئو پیشرفته یک ابزار ضروری است. هر زمان که یک فایل ویدیویی به هر دلیلی آسیب ببیند و قابل برگشت نباشد، Advanced Video Recovery درایوهای مربوطه را اسکن می کند تا قطعات ویدئوهای خراب را پیدا و کپی کند.

سپس از این داده ها برای بازسازی فایل ها تا جایی که امکان پذیر است، استفاده می کند. اغلب تا 100 restoration ترمیم می شود.

این همه ماجرا نیست: بازیابی پیشرفته ویدئو می تواند ویدئوهای مخفی و حذف شده را پیدا کند. زیرا هیچ فایلی در هارد دیسک واقعاً گم نمی شود تا زمانی که بخش های آن با داده های جدید رونویسی نشوند. به همین دلیل است که یک کاربر باید فوراً انجام عملیات جدید در رایانه ای را که فایل های ویدئویی خود را از دست داده است، متوقف کند، تا زمانی که فایل ها پیدا و بازیابی شوند.

البته با خرابی پلتفرم های عکاسی که امروزه استفاده می شود ، فرصت خراب شدن فایل های ویدئویی افزایش یافته است. علاوه بر دوربین های ویدئویی مستقل، مردم با استفاده از تلفن های هوشمند، دوربین های دیجیتال و DLSR، هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به دوربین، GoPros ، Dashcams فیلمبرداری می کنند و لیست همچنان ادامه دارد. خوشبختانه Recoverit می تواند فایل های ویدئویی را در همه آنها پیدا و بازیابی کند.

نتیجه نهایی

هر کاربری که با فایل های ویدئویی کار می کند – از کاربران معمولی گرفته تا فیلمبرداران حرفه ای، ویرایشگران/تولیدکنندگان محتوا و توزیع کنندگان – باید Recoverit را بر روی رایانه خود بارگذاری کند. با این کار اطمینان حاصل می شود که هر زمان که مشکلی پیش آمد، می توانند روند بهبودی را آغاز کنند.