مینی کامپیوتر
استفاده از مینی کامپیوترها به جای کامپیوتر در دانشگاه‌ها

امروزه استفاده از مینی کامپیوترها در دانشگاه‌ها به خوبی توانسته جایگاه اصلی خود را پیدا کند. مینی کامپیوترها برای اجرای نرم افزارهای اداری و محاسباتی و هم‌چنین کار با اینترنت به اندازه کافی قوی هستند. با توجه به بودجه محدود دانشگاه‌ها یکی از بهترین انتخاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها استفاده از مینی کامپیوترها است که قیمت کمتر و به صرفه تری نسبت به کامپیوترهای رومیزی دارند.

مینی کامپیوتر در دانشگاه
مینی کامپیوتر در دانشگاه

یکی دیگر از ویژگی‌های مینی کامپیوترها اندازه بسیار کوچک آن‌ها است. مینی کامپیوترها ابعاد کوچکی دارند و این مزایای زیادی برای کارمندان دارد، که یکی از آن‌ها اشغال نکردن فضای زیادی از میز کارشان است. مینی کامپیوترها کوچک هستند و قابلیت قرارگیری کنار میز،داخل کشوی میز کار و پشت مانیتور را دارند. طول سیم‌ها و کابل‌هایی که برای اتصال آن به کار می‌رود بسیار کمتر است، همین امر از بهم ریختگی میز کار جلوگیری می‌کند. کم مصرف بودن مینی کامپیوترها از بهترین مزیت‌های آن‌ها است. استفاده از مینی کامپیوتر در دانشگاه‌ها کاملاً به صرفه است و باعث کم شدن هزینه ی برق مصرفی می‌شود.

امنیت شبکه در بستر مینی کامپیوتر

در شبکه‌هایی که از مینی کامپیوترها استفاده می‌شود درصد آلوده شدن شبکه صفر است، زیرا با استفاده از مینی کامپیوترها نمی‌توانیم هیچ اطلاعاتی را وارد سرور کنیم بنابراین امینیت شبکه حفظ می شود. تنها کافی است یک آنتی ویروس مناسب برای سرور نصب کنیم و نیازی به خریدن انتی ویروس و نصب آن روی مینی کامپبوتر نمی‌باشد.

مزیت مینی کامپیوترها

1- مینی کامپیوترها درصد خرابی بسیار پایینی دارند و عمر مفید آن‌ها حدودا 10 برابر بیشتر از کامیپوتر هستند.

2- زمان ماندگاری شبکه در مینی کامپیوترها 9 برابر شبکه در بستر کامپیوتر هست که این ویزگی برای سیستم‌های دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است.

3- میزان انرژی مصرف شده در مینی کامپیوترها 20 درصد میزان انرژی مصرف شده در کامپیوترها است همین امر سبب تولید گرمای کمتری می شود.

4- مینی کامپیوترها فن لس هستند بنابرابن آلودگی صوتی کمتری دارند و مناسب برای محیط‌های دانشگاهی هستند.

5- با استفاده از مینی کامپیوترها میتوانیم به راحتی سرور را مدیریت کنیم. امکان دسترسی انتخابی به کاربر، مدیریت و کنترل را روی نرم افزار و سخت افزار و برنامه های دیگر از جمله ویژگی‌های مهم و کاربردی مینی کامپیوتر است.

6- با مینی کامپیوتر می‌توانیم به آسانی فعالیت‌های کاربران توسط سوپروایزر، توانایی کنترل کاربران توسط مسئول سرور، ایجاد دسترسی دائم یا موقت برای کاربران و تغییر در آن ها برای استفاده از منبع های سرور، ایجاد کردن محدودیت برای کاربران با اعمال دسترسی های موقت و دائم برای کاربران را در امنیت شبکه انجام دهیم.

مینی کامپیوتر
مینی کامپیوتر

نتیجه نهایی

اگر تمایل به استفاده از مینی کامپیوتر در دانشگاه‌ها را دارید توجه داشته باشید که زیروکلاینت مورد استفاده باید دارای خصوصیت‌های زیر باشد:

1- زیروکلاینتی با سرعت شبکه 1000 به بالا، جهت جلوگیری از کندی و تاخیر در شبکه

2- پشتیبانی زیروکلاینت از کلیه وسایل جانبی نظیر پرینتر، اسکنر و..

در پایان برای آشنایی بیشتر با انواع زیرو کلاینت و ویژگی های آن اینجا کلیک کنید.