زیروکلاینت
کاربرد سخت افزار پیشرفته زیروکلاینت

تعریف زیرو کلاینت

زیرو کلاینت یک دستگاه یا قطعه سخت افزاری کوچک و قدرتمند است و باعث کاهش هزینه‌ها، مصرف انرژی، فضای مورد نیاز، نویز، عدم قطعی و … در هنگام استفاده از محیط VDI می‌شود.

زیرو کلاینت زمان بوت بسیار سریع دارد، به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارد و تقریباً بدون سیستم عامل (یا سیستم عامل “زیرو”) است.
به عبارتی دیگر، زیروکلاینت هیچ سیستم عامل (OS) و هیچ ذخیره ساز محلی به عنوان دستگاه پایه ندارد. و با محیط دسکتاپ رایانه سنتی متقاوت است. در رایانه‌های شخصی همه چیز مستقیماً روی دسکتاپ محلی ذخیره می‌شوند.

زیرو کلاینت اچ پی

در زیرو کلاینت، همه برنامه‌های دسکتاپ از یک سرور راه دور مدیریت می شوند. پردازنده برای استفاده از یک پروتکل مانند VMware PCoIP یا Blast Extreme، Teradici PCoIP، Citrix HDX، Microsoft RDP، Parallels RAS و غیره طراحی شده است.

سخت افزار زیرو کلاینت

سخت افزار زیرو کلاینت سخت افزار نسبتا کوچک، سبک، کم صدا و کارآمد است و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. سیستم عامل کاربر نهایی را روی یک سرور مرکزی با برنامه‌ها میزبانی می کند، اما زمانی که وارد سیستم شوید، تجربه کاربری دقیقاً یکسان است.

چیدمان سخت افزاری زیروکلاینت به این صورت است:

یک زیروکلاینت معمولی تقریباً کمتر از دو پوند وزن دارد. طول آن به طور متوسط ​​حدود 7 تا 20 اینچ و عرض آن کمتر از 5 اینچ است.

زیرو کلاینت ‌ها دارای پردازنده‌های دو هسته‌ای یا چهار هسته ای، خروجی تصویر DVI، DisplayPort یا HDMI، و طیف گسترده‌ای از پورت‌های USB، بی سیم و VESA هستند. آن‌ها معمولاً شامل Line Out، Mic In هستند و از راه اندازی چند مانیتور پشتیبانی می‌کنند.

زیرو کلاینت‌ها برای Citrix، VMware، Parallels RAS یا RDP بهینه شده‌اند و می‌توانند هر راه حلی را تنها با ارتقاء سیستم عامل حل کنند.

مزایای زیرو کلاینت

همانطور که در بالا توضیح داده شد، یرو کلاینت هیچ گونه ذخیره سازی یا قابلیت پردازش داخلی برای کاربر نهایی ندارد؛ همه چیز در یک سرور راه دور ذخیره می‌شود و به طور مرکزی توسط کارکنان فناوری اطلاعات مدیریت می شود.

زمان راه‌اندازی سریع، عدم نگهداری یا نقص فناوری اطلاعات و قابلیت‌های گرافیکی بالا تنها بخشی از مزایای زیروکلاینت است. علاوه بر این، بالاترین سطح امنیت را با کمترین مصرف انرژی ممکن دارید. زیروکلاینت ها گسترش ویروس‌های بالقوه را متوقف می کنند و در برابر ورودی های نادرست محافظت می کنند.

یک زیروکلاینت معمولاً به سرعت (کمتر از 20 ثانیه) با یک صفحه نمایش VDI اختصاصی در یک محیط کاملاً امن راه اندازی می‌شود. با این حال، فناوری VDI مورد استفاده در ارتباط با عمر سرویس دستگاه در حال تغییر است و انعطاف پذیرتر می‌شود. همچنین زیروکلاینت هزینه کمتری دارد.

کاربر نهایی Zero Client همچنین زمان بوت بسیار سریعی را دریافت می‌کند و هنگام ورود به سیستم درخواست را در صفحه ورودی VDI مشاهده می کند. در نهایت، گرافیک با وضوح بالا در بهترین نمایشگرهای زیروکلاینت قابل مشاهده‌است.

منبع: https://tinyurl.com/2p9xxrk3

https://cutt.ly/uUqOroW

https://bit.ly/3mjNn3R

زیرو کلاینت pcoip، لیست قیمت تین کلاینت، تین کلاینت ارزان، مینی پی سی اینتل، بهترین مینی کامپیوتر، مزایای زیروکلاینت، مانیتور زیروکلاینت، زیروکلاینت hp t310 g2، قیمت زیرو کلاینت hp t310، زیرو کلاینت t420