زیروکلاینت
کاربرد زیرو کلاینت‌ها

از زیرو کلاینت‌ها معمولا برای زیرساخت‌های مجازی سازی با دسکتاپ یا وی دی آی استفاده می‌شود. یک سری دستگاه‌های سخت افزاری مفید و کوچک و بدون سرو صدا هستند.

برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال کنترل هزینه‌ها هستند، مناسب می‌باشد. دارای انواع مختلفی بوده که توسط برندهای مطرح دنیا عرضه شده‌اند.

در ادامه به معرفی کامل و کاربردهای زیروکلاینت‌ها می‌پردازیم.

مزایای زیروکلاینت‌ها

زیرو کلاینت‌ها به دلیل قیمت‌های مقرون به صرفه و مصرف برق کمی که دارند از لحاظ مصرف بسیار کاربردی هستند. این دستگاه ها با امنیت بالا و اشغال کم فضا برای شرکت‌های کوچک‌تر بسیار مناسب هستند. در بسترهایی که از روش‌های وی دی آی هستند راه اندازی می‌شوند.

بهترین پیشنهاد

ادارات و شرکت‌ها معمولا برای کمتر کردن هزینه‌ها و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بودن از تین کلاینت‌ها، زیروکلاینت‌ها و مینی کامپیوترها به جای کامپیوترهای معمولی استفاده می‌کنند.

زیروکلاینت‌ها برای شرکت‌هایی که محدودیت سخت افزاری دارند، مناسب است. البته کاربری چندانی نیز برای کاربران خانگی ندارد. بیشتر برای شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیروکلاینت‌ها حتی قابلیت کنترل از راه دور نیز دارند.

Zero Client  چیست؟

  • زیروکلاینت‌ها دستگاه‌های سخت افزاری با اندازه کوچک‌ هستند.
  • برای زیر ساخت‌های مجازی یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشند.
  • با استفاده از آن‌ها معمولا هزینه‌ها و آلودگی صوتی و مصرف برق پایین‌تر می‌آید.
  • همچنین فضای کمی را نسبت به یک کامپیوتر معمولی اشغال می‌کند.
  • سرعت بوت بالایی نیز دارد. برای نگهداری و سرویس این دستگاه‌ها نیاز به صرف زمانی زیادی نیست.
  • این وسیله‌ها معمولا دارای یک برد الکترونیکی هستند.
  • توان پردازشی آن‌ها نیز بسیار قدرتمند نیست. برای شرکت های کوچک مناسب می‌باشند.
  • با توجه به معماری و ساختاری که دارند در مقایسه با کامپیوتر های شخصی، این وسیله‌ها زمان کمتری برای راه اندازی نیاز دارند.
  • به مدیران کمک می‌کنند تا به سرعت مشکلات را شناسایی و برطرف نمایند.
  • زیروکلاینت‌ها دارای فضای ذخیره سازی داخلی و قابلیت‌های پردازشی نیستند. تمامی کارها بر روی سرور ذخیره شده و مدیریت اصلی نیز برعهده متخصصان آی تی می‌باشد.

همچنین در زمان خرید این وسیله باید به اندازه، وزن، درگاه‌های ارتباطی و تعداد و نوع درگاه آن‌ها توجه ویژه داشت.

از سلامت درگاه USB ، خروجی صدا، درگاه کارت شبکه و سفارشی سازی آن‌ها مطمئن شوید.

همچنین قابلیت استفاده سفارشی از کارت وایرلس را بر روی این دستگاه‌ها خواهید داشت. قابلیت تغییرات کاربری با به روز رسانی فریمور دستگاه وجود دارد.

زیروکلاینت و لپ تاپ

مقایسه مینی کامپیوتر 7020 با لپتاپ لنوو مدل  Ideapad 330 – E

تین کلاینت مدل 7020 از شرکت دل از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار است. قابلیت تغییر حالت از تین کلاینت به زیرو کلاینت را نیز دارد.

در این بخش به مقایسه یک مینی کامپیوتر با لپ تاپ لنوو خواهیم پرداخت تا شما بهتر با قابلیت‌های آن‌ها و تفاوت‌ها آشنا شوید.

مقایسه مینی کامپیوتر با لپ تاپ لنوو

زیرو کلاینت مدل 7020 با انواع مجازی سازی‌هایی همانند RFX/RDP/RDS, PCOIP, HDX/ICA  قابلیت اتصال دارد و برای استفاده از این مدل در حالت زیروکلاینت کافیست تا یک سیستم عامل تحت لینوکس بنام Thin OS (Operating System) نصب شود.

معمولا لپ تاپ لنوو مدل 330 حدود 23 میلی‌متر ضخامت و 2200 گرم وزن دارد. ولی در مقایسه مینی کامپیوتر با اندازه 22.5 × 20 × 4.7 سانتی‌متر و وزن تا 1 کیلوگرم را دارا است.

همچنین در مینی کامپیوتر 7020 شرکت دل قابلیت اضافه کردن رم و نصب حافظه های  SSD و HDD و FLASH SSD هم وجود دارد که ارزش خرید بالایی را به آن داده است.

پردازنده‌ی مرکزی‌ Celeron N4000 اینتل، 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی ازجمله قطعات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ لنوو هستند.

مزایای تین کلاینت DELL WYSE 7020

مینی کامپیوتر 7020دلوایز دارای پردازنده AMD با مدل GX-415GA Quad-core (چهار هسته‌ای) و فرکانس 1.5 گیگاهرتز بوده که نسبت به لپ تاپ ضعیف تر می باشد.

نوع رم مینی کامپیوتر مدل 7020 به صورت DDR3L و پشتیبانی تا 16 گیگ رم را دارا است. همچنین دارای دو اسلات رم می باشد اما ظرفیت حافظه داخلی لپ تاپ لنوو 1 ترابایت است.

آل این وان دل وایز 7020

در این مینی کامپیوتر ظرفیت داخلی هارد Flash SSD پشتیبانی تا 1TB حافظه SATAاست. پشتیبانی تا 64GB حافظه SSD Flash می باشد.

روی تین کلاینت DELL WYSE 7020 پردازنده گرافیکی AMD مدل Radeon HD 8330E و Radeon E6240 نصب شده است.

قابلیت نمایش تصویر روی چهار مانیتور با وضوح تصویر UltraHD را فراهم کرده است.

تین کلاینت دل وایز 7020 از کارت شبکه اینترنت 10/100/1000 گیگ پشتیبانی می‌کند.

تین‌کلاینت DELL WYSE 7020 یک تین کلاینت فوق العاده کم مصرف (حدود 65 وات مصرف برق) است. یک تین کلاینت فوق العاده کم مصرف (حدود 65 وات مصرف برق) است.

تین کلاینت DELL WYSE 7020 نیز ظاهری ساده و یک‌دست، اما رضایت‌بخش دارد. این مینی کامپیوتر را برای انجام امور روزمره اداری و سازمانی مناسب کرده است.

در ادامه هر سئوالی که در زمینه مینی کامپیوترها داشتید می توانید با ما مطرح سازید و در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم داد.

منبع:

shorturl.at/fgDF1

https://bit.ly/3nw6l76

https://cutt.ly/KRSXgKb

سرور زیرو کلاینت، تکنولوژی زیرو کلاینت، راه اندازی زیرو کلاینت، سرور برای زیرو کلاینت، قیمت زیرو کلاینت، Zero client چیست، نصب ویندوز روی تین کلاینت، تین کلاینت و زیرو کلاینت چیست، تین کلاینت چیست، تین کلاینت ایرانی، تین کلاینت قیمت، نرم افزار vmatrix، ویندوز مخصوص تین کلاینت، قیمت زیرو کلاینت، سیستم عامل تین کلاینت، زیرو کلاینت ایرانی، زیرو کلاینت ارزان، تکنولوژی زیرو کلاینت، زیرو کلاینت دیجی کالا، زیرو کلاینت s100، بهترین زیرو کلاینت، زیرو کلاینت استوک، atrust w100 Zero Client