تینک‌پد
تفاوت تینک‌پد و لپ تاپ

نام تجاری ThinkPad یکی از معروف‌ترین نام‌ها در دنیای رایانه‌های شخصی است. ThinkPad مدرن که از سال ۱۹۹۲ به عنوان یک محصول IBM شروع به کار کرد، اکنون توسط Lenovo تولید می شود. اگرچه این لپ تاپ‌ها هیچ ویژگی خاصی ندارند که آن‌ها را در مقایسه با مارک های دیگر منحصر به فرد کند، اما مدل‌های فعلی برخی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند که آن‌ها را از لپ تاپ‌های مفید دیگر متمایز می‌کند.

ایمنی و امنیت

تینک‌پد با در نظر گرفتن کاربران در حال حرکت طراحی شده است. اکثر مدلهای فعلی تینک‌پد دارای قفس رول یا ساختارهای محافظت شده در برابر ضربه هستند تا بتوانند از سخت افزار داخلی در برابر ضربه‌های سخت دفاع کنند. مدل‌های منتخب در هر شش سری تینک‌پد دارای خواننده اثر انگشت هستند تا فایل‌های شما را در برابر کاربران غیر مجاز ایمن نگه دارد. علاوه بر این، تینک‌پد دارای یک ویژگی پیشگیرانه ویژه برای یک اتفاق معمولی و ناشیانه است که صفحه کلید در برابر مایع ریخته شده مقاوم است.

اثرات زیست محیطی

همه مدل‌های ThinkPad با Energy Star سازگار هستند، به این معنی که از مقدار مطلوبی از برق برای استانداردهای حفاظت از محیط زیست استفاده می‌کنند. مدل‌های ThinkPad همچنین دارای امتیاز نقره یا طلا با EPEAT ، یک برنامه بین المللی فناوری سبز، هستند. Power یکپارچه به کاربر کمک می‌کند تا مصرف کلی برق خود را تحت نظر داشته باشد. اگر به دنبال لپ تاپی هستید که به خصوص با محیط زیست دوستانه باشد، از مدل‌های سری L شروع کنید که تا ۳۰ درصد مواد بازیافتی ساخته شده اند.

پشتیبانی چند رسانه‌ای

اگرچه تینک‌پد عمدتا برای حرفه‌ای های تجاری در نظر گرفته شده است اما هنوز هم وقتی نوبت به پخش چند رسانه ای می‌رسد، زنگ‌ها و سوت‌هایی را ارائه می‌دهند. اکثر مدل‌های ThinkPad دارای کارت خوان‌هایی هستند که می‌توانند از فرمت‌های مختلف پشتیبانی کنند و دسترسی به فیلم‌ها و تصاویر ذخیره شده را آسان تر می‌کنند. برخی از مدل‌ها، اما نه همه آن‌ها ، درایوهای DVD قابل نوشتن یا درایوهای دیسک Blu ray را ارائه می‌دهند.

نمایش بصری

نسل فعلی ThinkPads در مقایسه با مدل‌های قبلی ThinkPad دارای صفحه نمایش سبک‌تر و کارآمدتر از نور پس زمینه است. این صفحه های LED نیز فاقد جیوه هستند. سری T و W با استفاده از صفحه نمایش لمسی، صفحه نمایش چند لمسی را همراه با صفحه کلید و موس QWERTY ارائه کرده‌اند. سری W همچنین دیجیتایزر و قلم Wacom را ارائه می‌دهد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا تصاویر دیجیتال ترسیم شده با دست ایجاد کند.

تفاوت بین لپ تاپ و ThinkPad چیست؟

تفاوت Thinkpad با Ideapad در این است که ThinkPad در اصل یک لپ تاپ مبتنی بر تجارت است که برای کاربران تجاری طراحی شده است در حالی که IdeaPad یک لپ تاپ مبتنی بر مصرف کننده است که برای مصرف کنندگان روزمره طراحی شده است. Thinkpad در سال ۲۰۰۵ به وجود آمد در حالی که Ideapad در سال ۲۰۰۸ به وجود آمد.

ThinkPad
ThinkPad
مزایای لپ تاپ های ThinkPad چیست؟

یک لپ تاپ ThinkPad به دلیل سرعت، قابلیت اطمینان، راحتی و ویژگیهای امنیتی یک دارایی مفید برای سرمایه گذاری برای هر مشاغل است. طرح های خلاقانه آن‌ها راه حل های کلیدی تجاری را ارائه می‌دهد که مشاغل را قادر می سازد بهره وری را افزایش دهند ، در حالی که هزینه های کلی تجارت را همزمان کاهش می‌دهند.

چرا ThinkPad گران است؟

این به این دلیل است که آنها ماشینهای تجاری هستند که هم قابل اعتماد و هم محکم ساخته شده اند ، تا عمر کافی طولانی داشته باشند و هزینه کل مالکیت نسبت به پول بهتر باشد.

چرا مردم Lenovo ThinkPad را دوست دارند؟

ThinkPad ساخته شده برای کسب و کار، نه برای مصرف کنندگان روزمره ، بلکه برای مدیران تجاری و متخصصانی طراحی شده است که به سادگی باید کارها را انجام دهند.

طراحان و مهندسان لنوو توجه زیادی به عوامل مهمتری مانند عملکرد از نظر بهره وری ، امنیت و دوام دارند.

چرا ThinkPad نامیده می‌شود؟

نام ThinkPad محصول تاریخچه و فرهنگ شرکت IBM بود.

آیا Thinkpads گران قیمت است؟

بله ، همه ThinkPad از شما و سایر رقبای دیگر در این تجارت حق بیمه دریافت می‌کنند مانند نمونه کارهای تجاری Fujitsu Lifebook ، Elitebook از HP ، Latitude of Dell ، Let’s Note of Panasonic، همه آنها گران قیمت شدند. دلیل آن بسیار ساده است، خریداران عمده آن‌ها به جای افراد یک نفر ، شرکت‌ها هستند.

دکمه قرمز روی Thinkpad برای چیست؟

دو انگشت شست می‌توانند دکمه های چپ، راست صفحه لمسی را فشار دهند. دکمه قرمز در صفحه کلید Lenovo Thinkpad یک دکمه ناوبری است. از این دکمه ناوبری قرمز می توان برای حرکت اشاره گر استفاده کرد.

منظور از نقطه قرمز در ThinkPad چیست؟

در میان کلیدهای صفحه کلید شما قرار گرفته است، نقطه قرمز لاستیکی مانند انگشت شست بیرون زده است. چوب اشاره، همانطور که نامیده می شود، راهی برای کنترل لپ تاپ شما است. این دستگاه توسط IBM در دهه ۸۰ به عنوان جایگزینی برای صفحه ترک و ماوس توسعه داده شد و طوری طراحی شده بود که دستان شما را بالای صفحه کلید نگه دارد.

معایب لپ تاپ Lenovo چیست؟

ضعف در دوام
طراحی کسل کننده
گرافیک

آیا لپ‌ تاپ‌های ThinkPad ارزش آن را دارند؟

خیر ، زمانی که هنوز توسط IBM تولید می‌شد، ارزش این پول را نداشت و اکنون قیمت بالایی ندارند.

سوالی اکنون با آن مواجه هستیم این است که آینده لپ تاپ‌ها چه می‌شود. برای خواندن مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.