تأثیر وجود ریز پی سی ها (تین کلاینت‌ و زیروکلاینت‌) در کسب و کار
تأثیر وجود ریز پی‌سی‌ها (تین‌کلاینت‌ و زیروکلاینت‌) در کسب‌و‌کار

استفاده از تین‌کلاینت در کسب و کار

تین‌کلاینت و زیروکلاینت به عنوان جایگزین‌ کیس کامپیوتر شناخته می‌شوند که مزایای بسیاری دارد که بارزترین آنها صرفه‌جویی اقتصادی است. برای مثال طی سال‌های اخیر با رشد روزافزون ساختارهای Cloud Computing و Desktop Virtualization فنآوری زیرو‌کلاینت به عنوان نسل جدید جایگزین پی‌سی وارد بازار شده‌اند.

در تکنولوژی زیروکلاینت، بدون استفاده از روش‌های سنتی قبل برای طراحی و تولید یک کلاینت به حداقل یک مادربرد، پردازنده، حافظه رم و سیستم‌عامل نیاز است.

از سویی دیگر، تین‌کلاینت‌ها علاوه بر این‌که بدون فن بوده، جایگزین بسیار خوبی برای پی‌سی‌های بزرگ و گران‌قیمت می‌باشند که بزرگترین مشتریان آن‌ها بانک‌ها، آژانس‌های هوایی و مدارس ارگان‌ها و سازمان‌ها هستند.

محاسبات تین‌کلاینت می‌تواند برای بانک‌ها و مؤسسات مالی این امکان را فراهم کند تا از طریق به‌کارگیری دستگاه‌ها به مراکز داده‌ها متمرکز و با سرورها ارتباط برقرار کرده و یک رابط کاربری مجازی ایجاد نمایند و به مزایای قابل‌توجهی دست یابند. قابلیت اتصال از راه دور به یک سرور به این معنی است که تین کلاینت‌ها به معماری محاسباتی خود نیازی ندارند.
در صنعت خدمات مالی، کسب‌و‌کارها می‌توانند از راه‌حل‌های تین‌کلاینت برای کسب مزایا استفاده کنند که شامل هزینه‌های عملیاتی پایین‌تر و یک تجربه کاربری سازگارتر است.

بدین ترتیب، در این مقاله از سری مقالات ریز پی‌سی به بررسی مزایای تین‌کلاینت‌ها جهت آشنایی بیشتر می‌پردازیم:

بررسی مزایای تین‌کلاینت‌ها

تین‌کلاینت‌ها این امکان را می‌دهند که یک شبکه کاربری مانند دستگاه‌های خودپرداز در صنعت بانکداری از یک سرور مرکزی راه‌اندازی شود.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این روش کاهش هزینه‌های عملیاتی است، چرا که کاربر استفاده بسیار کارآمدتر از منابع پشتیبانی سخت‌افزار و IT خود می‌نماید.

کاهش هزینه نگهداری نرم‌افزار یکی دیگر از مزایای مهم است، بدین ترتیب که همه به‌روزرسانی‌ها و تغییرات در کاربری‌ها و سیستم‌های اجرایی مورد آنالیز قرار گرفته و از طریق یک سرور مرکزی جمع‌آوری و به طور همزمان به تمامی راه‌های ارتباطی کلاینت‌ها عرضه می‌شود.

بنابراین، تمرکز نرم‌افزار کنترل، حفاظت از اطلاعات در برابر هر تهدید امنیتی را بسیار آسان‌تر می‌کند، در حالی‌که داده‌های حساس به احتمال زیاد به خطر افتاده یا از دست می‌روند.

اگر به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های خود هستید، تکنولوژی کلاینت-کلاینت می‌تواند با کاهش مصرف توان در مقایسه با دستگاه‌های سنتی، به شما کمک کند. صرفه‌جویی در هزینه می‌تواند از طریق مصرف برق کم‌تر به دست آید و به بخش‌های دیگر کسب‌وکار شما تبدیل شود.

مثال‌های زیادی در صنعت خدمات مالی راجع به مزایای زیرساخت IT برای سازمان‌ها وجود دارد. دانشگاه ملکه مارگارت در ادینبورگ اسکاتلند، بیان می‌کند که این دانشگاه “به پا خاسته تا بسیار پایدار” باشد.

یکی از عناصر کلیدی استراتژی این امر، معرفی پایانه‌های تین‌کلاینت‌ها بوده است که در حال حاضر حدود ۱،۲۵۰ کاربر در محوطه دانشگاه وجود دارد.

Devon، که به عنوان یک شرکت محاسبه دسکتاپ جایگزین معرفی می شود، نمونه‌ای از “انقلاب رومیزی مجازی” را ارائه می‌دهد که در یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های دنیا مطرح شده است. این بانک ۱۵۰۰۰۰ کامپیوترهای سنتی را با تین‌کلاینت جایگزین کرده و از مزایای آن از جمله مدیریت کارآمد، مدیریت متمرکز، امنیت قوی و کاهش هزینه‌های IT بهره‌مند می‌شوند.

این موارد به موسسات مالی برای استفاده از مزایای بسیار واقعی بینشی می‌دهد که می‌تواند از گسترش فن‌آوری اطلاعات بر پایه تین‌کلاینت‌ها در بخش‌های کلیدی کسب‌وکار بهره ببرند.

یکی از مزایای کلیدی که از به‌کارگیری تکنولوژی تین‌کلاینت در سراسر شبکه مبتنی بر خدمات بدست‌آمده، ارائه یک تجربه مشترک، سازگار با کاربری است که در محیط بانکی حیاتی است.

استفاده از یک سرور متمرکز برای کنترل ارتباط مشتری به کاربران انعطاف و پویایی می‌بخشد تا تغییراتی را در تجربه کاربر ایجاد نماید و با کانال‌های دیگر هم تراز شده‌است.

این امر همچنین کنترل بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بخصوص زمانی که استفاده از دستگاه‌ها برای راه‌اندازی یک پروژه یا تبلیغ خدمات جدید مطرح می‌شود.

علاوه بر این، این سیستم را می‌توان با منابع backend مانند پایگاه ‌داده‌های مدیریت ارتباط با مشتری ترکیب کرد و اجازه داد تا تجربه شخصی‌تری را جهت استفاده از اطلاعات در اختیار کاربر قرار دهد.

به طور کلی، راه‌حل‌های تین‌کلاینت به کاربر کمک می‌کنند تا یک سرویس پویا و پاسخگو را که مشتریان امروزی انتظار دارند، ارائه دهد؛ در حالی که طیف وسیعی از مزایای بهره‌وری را برای کسب‌وکار فراهم می‌کند.

در حال حاضر اکثر شرکت‌ها در حال بروزرسانی سیستم‌های خود و بهره‌گیری از سیستم‌های ریز پی‌سی‌ هستند که استفاده از تین‌کلاینت‌ها و زیروکلاینت‌ها در اکثر مراکز دولتی و سازمانی و صنایع مختلف رواج پیدا کرده است.

از آن‌جایی که سیستم‌های ریز پی‌سی‌ فضای کمی اشغال می‌کنند و قابلیت‌های بالایی دارند، بسیاری از مدیران آی‌تی ادارات از آن‌ها استقبال می‌کنند اما شرکت‌هایی که در برابر تغییر مقاومت می‌کنند، خطر از دست دادن مشتریان به رقبای جسور را به دنبال خواهند داشت، چرا که استفاده از این فن‌آوری بهترین تجربه ممکن برای کاربران را تضمین خواهد کرد.