میکروکامپیوترها
انواع مختلف میکروکامپیوترها کدامند؟

 انواع مختلفی از میکروکامپیوترها از جمله لپ تاپ، کامپیوترهای رومیزی و گوشی‌های هوشمند وجود دارد. وجه مشترک همه میکرو کامپیوترها این است که واحد پردازش مرکزی (سی پی یو) در یک تراشه پردازشی قرار دارد.

مینی کامپیوتر

میکروکامپیوترها به دلیل ابعاد کوچک و حجم کمی که دارند، می‌توانند به راحتی روی میز قرار گیرند. این رایانه‌ها به اندازه کافی کاربردی و مقرون به صرفه بودند تا در ادارات مختلف و منازل استفاده شوند. پیشینیان آن‌ها کامپیوترهای مرکزی و مینی کامپیوترها بودند.

ریز رایانه‌ها به عنوان رایانه‌های شخصی نیز شناخته می‌شوند و شامل رایانه‌های رومیزی، لپ تاپ‌ها، نوت بوک‌ها، میکرو رایانه‌های مینی تاور و فول تاور هستند. به‌عنوان جایگزینی برای طبقه‌بندی اصلی ریز رایانه‌ها، دستگاه‌های هوشمند به دلیل فناوری تعبیه‌شده در داخل آن‌ها، مانند تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند و همچنین سرورهایی که در مراکز داده وجود دارند، اکنون به عنوان میکرو رایانه‌ها نیز شناخته می‌شوند.

ویژگی‌های ریز رایانه‌ها با توجه به اندازه CPU و فناوری موجود در دستگاه متفاوت است.

کامپیوتر رومیزی

کامپیوترهای رومیزی قادر به انجام عملیات و محاسبات پیچیده هستند. همانطور که از نام آن‌ها پیداست،می‌توانند به راحتی روی میز شما قرار بگیرند. کامپیوتر رومیزی علاوه بر واحد اصلی، دارای قطعاتی شامل صفحه نمایش، ماوس، صفحه کلید و بلندگوهای جداگانه است که همه آن‌ها از طریق سیم به واحد اصلی متصل می‌شوند. کامپیوترهای رومیزی به دلیل اندازه بزرگشان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ثابت بمانند. این کامپیوترها از طریق وای فای یا کابل به اینترنت متصل می‌شوند و دارای میکروفون و وب کم هستند.

کامپیوتر رومیزی

لپ تاپ

لپ تاپ نیز مانند کامپیوتر رومیزی قادر به پردازش های پیچیده است. بسیار کوچکتر است و یک میکرو کامپیوتر قابل حمل است. می‌توانید از لپ تاپ روی میز یا روی پای خود استفاده کنید. لپ‌تاپ‌ها در یک واحد عرضه می‌شوند که صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید به‌صورت کیفی به هم متصل شده‌اند و ماوس و بلندگوها در دستگاه تعبیه شده‌اند. یک نوت بوک از لپ تاپ کوچکتر است. وزن سبک و قابلیت حمل آسان، بهترین مزیت های این دستگاه به شمار می‌روند.

میکرو کامپیوتر مینی تاور

میکرو کامپیوتر مینی تاور، به صورت یک برج کوچک طراحی شده است. روی هر سطحی می‌ایستد و طراحی جمع و جور آن به این معنی است که می‌توانید آن را روی میز خود قرار دهید و فضای کمتری نسبت به رایانه رومیزی اشغال می‌کند. درست مانند یک کامپیوتر رومیزی، از طریق سیم به قطعات جانبی متصل می شود.

میکرو کامپیوتر فول تاور

فول تاور نسخه بزرگتر از میکرو کامپیوتر مینی تاور می‌باشد که عریض‌تر و بلندتر است. این مادربرد، دستگاه ذخیره‌سازی، کارت گرافیک و منبع تغذیه را در طراحی خود ادغام کرده است و شامل فضایی برای افزودن فناوری‌های اضافی مانند جایگاه‌های درایو می‌شود. از آنجایی که اندازه آن بزرگتر است، معمولاً روی زمین، کنار یا زیر میز شما قرار می‌گیرد.

اجزای ریز کامپیوتر

علاوه بر CPU که برای پردازش داده‌ها استفاده می‌شود، یک میکرو کامپیوتر دارای دستگاه‌های ورودی، دستگاه های خروجی و حافظه است که داده‌ها را ذخیره می‌کند. CPU نوعی ریزپردازنده است که به یک واحد کنترل و یک واحد منطقی تقسیم می‌شود. واحد کنترل دستورالعمل‌ها را دریافت، تبدیل و اجرا می‌کند. واحد منطقی با محاسبات سروکار دارد.

رم

حافظه از تکنیک‌های مدیریتی برای کنترل جریان داده، استفاده می‌کند. دارای دو نوع RAM و ROM است.
در حافظه RAM داده‌ها به صورت کوتاه مدت ذخیره می‌شوند. اما در حافظه ROM ذخیره اطلاعات به طور دائمی است. حافظه دسترسی تصادفی (RAM) نمونه‌ای از حافظه فرار است که داده‌ها از هارد دیسک بارگیری می‌شوند و سپس CPU به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند. حافظه فقط خواندنی (ROM) غیر فرار است زیرا داده‌ها به طور دائم در آن ذخیره می‌شوند.

میکروکامپیوترها همچنین شامل یک جزء ورودی/خروجی (I/O) هستند. اساساً نحوه ارتباط کامپیوتر با دنیای فراتر از خود، اطلاعات ارسالی و دریافتی از طریق داده‌ها و سیگنال‌هاست. پورت‌های کامپیوتر، پورت‌های ورودی/خروجی نامیده می‌شوند زیرا می‌توانند به دستگاه‌های خارجی متصل شوند. دستگاه‌های ورودی/خروجی شامل صفحه کلید، چاپگر، مانیتور، مودم، کارت شبکه و عیره، سخت افزارهایی هستند که ارتباطات را تسهیل می کنند. 

اکنون می‌توانید با توجه به نیاز خود و ویژگی‌های میکروکامپیوترها، انتخاب درستی داشته باشید.

منبع:https://cutt.ly/pR3S6FY

https://bit.ly/2ZPlngf

https://tinyurl.com/nybuf58

ابر سیستم کامپیوتر چیست، Super computerچیست، قیمت ابررایانه، ابررایانه سیمرغ، کاربرد ابر کامپیوتر ها، عکس ابر کامپیوتر، ابر کامپیوتر خانگی، قیمت میکرو کامپیوتر، قیمت کامپیوتر سامسونگ دیجی کالا، دیجی کالا کامپیوتر، مینی کامپیوتر، Intel w5 pro قیمت،Intel compute stick قیمت، قیمت مینی کیس solmate، کامپیوتر کوچک تسکو، ابر کامپیوتر چیست، مینی کامپیوتر چیست