هارد
مقایسه هاردهای SSD و HDD در مینی کامپیوترها

مینی کامپیوتر یا تین کلاینت یا همان مینی پی سی که همگی به یک معنا می‌باشد. منظور همان رایانه‌های کوچک می‌باشد. همانند کامپیوترهای معمولی دارای سخت افزارهایی نظیر رم، گرافیک، هارد دیسک، سی پی یو و … می‌باشند. حتما این سئوال در ذهن‌تان شکل می‌گیرد که چگونه یک کامپیوتر کوچک می تواند به خوبی همانند رایانه‌های بزرگ کار کند و حتی در مواردی قوی‌تر از آن‌ها باشد. در این مبحث می‌خواهیم انواع قطعات سخت افزاری آن‌ها و نرم افزاری را بررسی و خدمت‌تان معرفی نماییم. که چگونه با پیشرفت علم و تکنولوژی این رایانه‌ها نیز بسیار فراگیر شده‌اند.

معمولا در مینی کامپیوترها از هارد دیسک‌های SSD  و HDD  استفاده می‌کنند و البته اگر می‌خواهید بدانید که کدام هارد بیشتر با نیز شما مطابقت دارد در ادامه با ما همراه باشید.

هارد مینی کامپیوتر

هارد دیسک‌های SSD

این هاردها که مخفف درایوهای حالت جامدی هستند. نوع جدیدی از سخت افزارهای ذخیره سازی محسوب می‌شوند که از تراشه حافظ فلش NAND استفاده می‌کنند. اگرچه این مدل یک گزینه محبوب محسوب می‌شوند ولی هنوز به طور کامل نتوانسته‌اند جایگزین کامل برای هاردهای مینی کامپیوترها شوند. معمولا برای اتصال کارت گرافیک و سایر لوازم جانبی با عملکرد بالا از این نوع هارد استفاده می‌شود. همچنین برای ارتباط سریع بین اس اس دی و سی پی یو بسیار ایده آل است.

در NVMe معمولا ورودی و خروجی بیشتری در ثانیه نسبت به ساتا ارائه می‌دهد. به دلیل وجود کانال‌های موازی متعدد تا 4000 مگابایت بر ثانیه قابل اجرا هستند. آن‌ها را به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل نموده است. هاردهای SATA  یک رابط قدیمی محسوب می شود. به طور خاص برای ذخیره سازی طراحی شده‌اند. هرچند امروز با NVMe جایگزین شده‌اند. اما رایانه‌های قدیمی همچنان با جایگزین HDDهای قدیمی خود با SSDهای مبتنی بر SATA ارتقا پیدا می‌کنند.

معمولا اگر شما به عنوان مهندس یا طراح گرافیک فعالیت می‌کنید. هارد دیسک های SSD از سرعت بیشتری برخوردار است. این هاردها مناسب کسب و کار شماست. موسیقی‌دان ها و آهنگ‌سازان و میکس و مسترینگ‌ها برای کار با نرم افزارهای صوت از هارد دیسک های اس اس دی بهره می برند. زیرا نویز کمتر است ولی البته صدا در هارد دیسک های HDD  بالاتر خواهد بود. همچنین بازرگانان و محققین که دائما در سفر و حرکت هستند و می‌خواهند از سرعت عمل رایانه شان لذت ببرند. اطلاعات را ضبط و یادداشت کنند. همچنین گیمرهای حرفه ای که نیاز به رایانه های سریع دارند. بهترین انتخاب برای آن‌ها نیز هارد دیسک‌های SSD  می‌باشد.

هارد دیسک‌های HDD

معمولا در هارد دیسک‌های HDD  که یک دستگاه ذخیره ساز قدیمی می‌باشد. از صفحات مکانیکی استفاده می‌کند. داده‌ها توسط یک سر خوانده و نوشته می شود. تا حدودی همانند یک ضبط وینیل عمل می‌نماید. همچنین بسیاری از رابط‌های قدیمی وجود دارند که می توانند به HDD  متصل شوند. اما بر جدیدترین آن‌ها تمرکز می‌کنیم. معمولا اگر شما برای کسب و کارتان نیاز به یک هارد دیسک ارزان قیمت‌تر دارید معمولا این گزینه بهتر می‌باشد. در کنار کار خوبی که انجام می‌دهد، قیمت مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تری نیز دارد. اگر کارتان زیاد سنگین نیست و دنبال یک هارددیسک عالی هستید این می تواند به شما کمک کند تا مقدار زیادی فضای ذخیره سازی با قیمت کمتر بدست بیاورید. قابلیت بارگیری و ذخیره نمودن فیلم و موسیقی را خواهید داشت.

به دلیل کوچک شدن اندازه مینی کامپیوترها امکان استفاده از هاردهای 3.5 اینچی در آن‌ها نبود. فقط می‌توان در مینی کامپیوترها از هاردهای 2.5 اینچی SSD یا HDD استفاده کرد. استفاده از حافظه‌های SSD در مینی کامپیوترها باعث بالا رفتن سرعت آن‌ها می‌شد. همچنین به دلیل مجتمع شدن پردازنده مرکزی با پردازنده گرافیکی واستفاده مشترک از حافظه‌ی رم کیفیت تصویر در مینی کامپیوترها به نهایت خود می‌رسد. مینی کامپیوترها امروزه کاربردهای بسیاری دارند.

هارد ssd و hdd

منبع:

shorturl.at/ltCMS

https://cutt.ly/eRc0QLu

https://bit.ly/3m3tHSd

قیمت هارد ssd، انواع هارد ssd، هارد ssd چیست، نصب هارد ssd در کنار hdd، بهترین هارد ssd، هارد اکسترنال ssd، هارد ssd ارزان، حافظه ssd چیست، اس اس دی بازار، هارد خارجي SSD، هارد داخلي SSD، انواع ssd m.2، هارد ssd دیجی کالا، هارد hdd چیست، هارد ssd چیست قیمت، همه چیز در مورد هارد ssd، Sata ssd چیست، حافظه ssd چیست، هارد ssd اکسترنال