مزایا و معایب آل این وان

طراحی آل این وان با Apple iMac در سال 1998 آغاز شد. در حالی که رایانه‌های اولیه یک کامپیوتر گران و حجیم بودند، همه رایانه‌های شخصی با ظهور مانیتورهای LCD باریک تر، سبک تر و ارزان تر و کوچک‌تر و ارزان تر شدند.

آل این وان (AIO PC) به چه معناست؟

یک کامپیوتر همه کاره (AIO PC) رایانه‌ای است که همه اجزا را در یک مانیتور دارد. به جز اجزای جانبی مانند صفحه کلید و ماوس. با ظهور مانیتورهای LCD، رایانه‌های AIO بسیار کوچکتر، باریک‌تر و ارزان‌تر شدند. AIO PC علاوه بر اینکه از نظر زیبایی جذاب، جمع و جور و ساده در مقایسه با رایانه رومیزی است، مصرف برق و گرما را کاهش داده است.

کامپیوتر همه کاره به عنوان دسکتاپ همه کاره نیز شناخته می شود.

برخی از انواع رایانه‌های AIO دارای ویژگی‌های صفحه نمایش لمسی هستند. طراحی کاربر پسند است و لوازم جانبی را می توان به راحتی متصل کرد. معمولاً پورت‌ها در زیر یا کنار مانیتور قرار دارند و در موقعیت‌های مناسب برای کاربران قرار می گیرند.

ال این وان اچ پی

یکی از مزایای اصلی استفاده از AIO PC این است که باعث صرفه جویی در فضا می شود. زیرا مانیتور نیز در سیستم ادغام شده است. فناوری مورد استفاده مشابه فناوری تولید لپ تاپ است. این امر به طور غیرمستقیم مزیت دیگری را نیز به همراه دارد که کاهش کابل‌ها و بی نظمی است.

یک کامپیوتر AIO نیازی به کابل ویدئویی جداگانه یا سیم برق برای مانیتور ندارد. همچنین جابجایی آسان‌تر است و مدیریت آن در مقایسه با یک کامپیوتر رومیزی بسیار آسان‌تر است. در مقایسه با رایانه رومیزی، AIO PC براق تر به نظر می رسد. انرژی کمتری مصرف می‌کند و گرمای کمتری تولید می‌کند و بنابراین سازگار با محیط زیست است.

با این حال، معایب خاصی در استفاده از رایانه AIO وجود دارد.

آل این وان

یکی از بزرگترین معایب، قابلیت ارتقا است. ارتقاء به طور کلی محدود به ارتقاء RAM است. سفارشی سازی، تغییر یا تعمیر خودکار AIO PC می‌تواند بسیار دشوار باشد.

خرابی یک جزء اغلب منجر به نیاز به تعمیر یا تعویض کل واحد می‌شود. در مقایسه با رایانه رومیزی، AIO PC دارای قابلیت‌های گرافیکی و سرعت پردازش کمتری است. همچنین بسیار گرانتر از رایانه رومیزی است.