رایانش ابر
مزایای عظیم رایانش ابری در حوزه مالی
رایانش ابری
رایانش ابری در حوزه مالی

مقدمه

شرکت های خدمات مالی مزایای انتقال به ابر را مشاهده کرده اند. علیرغم این واقعیت که انتقال به فضای عمومی و استفاده از خدمات رایانش ابری می تواند تا حد زیادی برای صنعت مالی مفید باشد، تحقیقات جدید Google Cloud نشان داده است تعدادی از شرکت های خدمات مالی در انتقال به ابر مردد هستند.

با حرکت به سمت ابر، سازمانهای مالی می توانند انعطاف پذیری عملیاتی را ارتقاء دهند، بهره وری کارکنان را افزایش دهند، انطباق با مقررات را افزایش داده و نوآوری مدل کسب و کار را افزایش دهند. با این حال، موانع پذیرش ابر برای شرکت های خدمات مالی شامل پیچیدگی سیستم های قدیمی، اختلاف مهارت ها، عدم قطعیت نظارتی و متلاشی شدن الزامات انطباق است.

Google Cloud برای درک بهتر چالش ها و فرصت های پیش روی صنعت مالی در زمینه پذیرش ابری ، به Harris Poll مأموریت داد تا بیش از 1300 نماینده در این زمینه را در سراسر ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، انگلستان، هنگ کنگ، ژاپن بررسی کند.

جری سیلوا، معاون پژوهشی IDC Financial Insights، در یک پست وبلاگ دیدگاه های بیشتری در مورد آنچه شرکت های خدمات مالی باید هنگام انتقال حجم کار و عملیات خود به ابر در نظر بگیرند، ارائه داد و گفت:

“در حالی که بسیاری از بانک ها قبلاً محیط های ابر ترکیبی را مستقر کرده اند، برخی دیگر هنوز در مراحل مختلف برنامه ریزی و استقرار هستند. بدیهی است که زیرساخت های ترکیبی یک واقعیت است و موسسات مالی باید نه تنها بر استفاده از مدل زیرساخت مدرن برای به دست آوردن کارایی، انعطاف پذیری و چابکی تمرکز کنند، بلکه در مورد انجام اقدامات لازم برای مدیریت چنین محیط هایی، از جمله امنیت و مطابقت سرویس های ابری. “

پذیرش ابر در صنعت مالی

بر اساس مطالعه Google Cloud ، 83 درصد از شرکت های خدمات مالی مورد بررسی گزارش داده اند که از فناوری ابر به عنوان بخشی از زیرساخت های محاسباتی اولیه خود استفاده می کنند.

وقتی صحبت از معماری انتخابی بین این شرکت ها شد، ابر آمیخته با 38 درصد بیشترین محبوبیت را دارد، پس از آن ابر واحد با 28 درصد و چند ابر با 17 درصد پس از آن. با این حال، 88 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در حال اتخاذ استراتژی چند ابر در 12 ماه آینده هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که موسسات خدمات مالی در آمریکای شمالی پیشتاز پذیرش ابری هستند و موسسات ایالات متحده %54 و کانادا %52 رتبه های برتر را در اختیار دارند در حالی که کمترین میزان پذیرش ابر در ژاپن %42 گزارش شده است.

اگرچه در مورد انتقال به ابر ابراز تردید وجود دارد، اما تقریباً همه پاسخ دهندگان %88 موافقند که استفاده از ابر می تواند به آنها کمک کند تا با تغییر رفتارها و انتظارات مشتریان سازگار شوند، انعطاف پذیری عملیات را افزایش دهند، از محصولات و خدمات جدید حمایت کنند و اتصال بهتری برای زیرساخت های نرم افزاری قدیمی در صنعت مالی باشد.

اکنون که مزایای انتقال به ابر عمومی آشکارتر شده است، انتظار داشته باشید که سازمانهای صنعت مالی برنامه های خود را برای استفاده از خدمات محاسبات ابری در آینده اتخاذ کرده یا شروع کنند.